Punkhart vs. N*S*O*S
autor: Tomáš Vágner | vydáno dne 29. 03. 2008

Společné cd těchto dvou čistě punkových grup, které vyšlo na konci roku 2007 se netají svojí přímočarostí a syrovým zvukem.

Dostalo se mi do ruky v měkkém plastovém obalu cosi, co připomíná cd. Titulní fotka dvou rozbitých ksichtů a několik stránek potištěných minipísmem. Vlkádám černý disk, na kterém nacházím pouze titulní dva názvy do přehrávače a pomalu se začínám bát, jak cd, které je po grafické stránce tak neambiciózní, může znít. Z jednoho z papírů, které jsem k němu obdržel jsem zjistil, že porce tracků je na půlky rozdělená mezi už docela zaběhlou tlupu Punkhart, která v posledních měsících stoupá vzhůru a dokonce nedávno objela severské turné a mladou kapelou N*S*O*S.

Hned od prvních vteřin se mi mé očekávání potvrzuje a z reproduktorů se na mě, podle zvuku i textů, řítí neotřelá směsice přímého punkového nářezu, který spíše než v kvalitě si libuje v cítění, které mu opravdu nechybí. Co se týče zvuku jde spíše než o vychytanou desku, kde slyšíte každé cinknutí naprosto zřetelně, spíše o výše zmíněnou směs, která se válí tak jak byla už jednou udělána a se kterou se očividně nikdo nemazlil. Z toho paradoxně těží méně zkušná kapela N*S*O*S, jejichž hudba je mnohem čitelnější a tak z ní ve výsledku nemáte bordel, jako v případě poslechu první půlky tohoto cd. Po poslechu celé desky se nemůžu zbavit pocitu, že mě její druhá půlka oslovila opravdu mnohem víc. Střízlivý pop punk v podání této mladé kapely zní docela líbivě a hlavně tak nějak opravdověji, než suchý, neinvenční a už tolik ohraný punk v podání Punkhart.

V současné době se to mladými punkovými kapelami u nás jen hemží, bohužel jen málokerá se opraostí od bezcílného řezání do nástrojů s cílem udělat pořádný randál. Z názvu tohoto cd je znát symbol souboje, který potvrzuje jeho obal. Pokud bych tedy měl určit konečný verdikt, která z kapel vyšla z tohoto boje jako vítěz, byly by to určitě N*S*O*S, jejichž hudba je mnohem příjemnější a taky je jaksi smysluplnější. Jsem zvědavý na další, doufám, že už tentokrát sólové a první plnohodnotné cd.

[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
přečteno 1980x | Informační e-mailVytisknout článek