recenze Punk Floid – Tvůj boj
autor: Tomáš Vágner | vydáno dne 11. 05. 2008

Severomoravská banda patří podle médií i názorů fanoušků k české punkové špičce. Druhé regulérní cd s názvem Tvůj boj je výzvou k protestu, nebo ke smíření s tím, že: „…na piču to je…“ ?

Plnohodnotný naštvaný punk je to co čekám už z názvu a vzhledu cd. Hned na začátek se sám sebe ptám, jestli je tohle to, co se od současného punku čeká? No uvidím, jak se k tomuto dilematu postaví Punk Floid. Po několika odehraných minutách zjišuji, že postoj kapely je dost radikální a mému vkusu bohužel moc nejedí. Co naplat k ryzímu punku takový názor prostě sedí a tak jde vlastně s celkovou koncepcí desky a stává se její filosofií. Nakolik je procítěný je otázka další, ale téhle bandě to věřit jde.

Celá stopáž nemá ani 30 minut a je v podstatě jednolitá, ale přesto hezky svižná a tak stáhnete tohle cd najednou a ani vám to nepřijde. Na druhou stranu si ovšem ale nevšimnete žádné výjimečnosti, ani vychytávky, která by vás zaujala a kterou byste si potom vyhledali znovu se jí pokochali. Nejlepší písní je pro mě Tvůj boj, která má alespoň trochu rozdílné pasáže, které mi umožnili se v jejím průběhu orientovat o něco málo líp, než v podstatě slitém zbytku. Taky mi přišla nej asi i proto, že snad jako jediné nedisponuje sprostými slovy nejtvrdšího kalibru, ale má i docela tématický text. Textová stránka je u této desky dalším dilematem. Některé písně, i přes svou vulgárnost jsou na úrovni a třeba výše zmíněná Tvůj boj se i příjemně poslouchá, na druhou stranu například píseň ájééé, ze které jsem citoval v nadpise by si zasloužila vyškrtat snad úplně celé, protože se z ní nedozvíte nic víc, než..(viz. nadpis). Po hudební stránce se mi deska celkem líbí, protože mi tento typ sypavého punku sedí, ovšem, po chvíli jsem postrádal invenci, která mi při druhém poslechu přišla jako zásadní nedostatek, kvůli kterému si bohužel tohle cd už pustím asi jen velmi zřídka.

Punk Floid je kapela, která dává své punkové přesvědčení naplno najevo a tak je vlastně i jedno, jestli tohle cd pochválím, nebo ne, protože se jedná o věc životního stylu a tak stejně, jako dřív zůstává i dnes tento ryzí punk s jasným sdělením aktuální a velmi populární, což je dobře, minimálně pro něj, i pro nás, kteří máme rádi rozmanitost všech stylů a žánrů.

[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
přečteno 1954x | Informační e-mailVytisknout článek