Zatmění: sága pokračuje
autor: Karolína Jelínková | vydáno dne 09. 07. 2010

Dlouho očekávané třetí pokračování upírské ságy konečně vstoupilo do kin. Za kamerou stál tentokrát režisér David Slade. Sám příběh a jeho pojetí byl prý režiséra obrovskou výzvou…

Zatímco Bellini spolužáci řeší konec školního roku a další studium, ona stojí před daleko vážnějším rozhodnutím, které naprosto změní její život a ze kterého není cesty zpátky. Je pevně rozhodnutá, ale se Zatměním přicházejí pochybnosti – Bella si uvědomuje, že se bude muset vzdát těch, které miluje. Jak vysvětlí své rodině, že s nimi nebude o Vánocích? Jak všem odůvodní, že se nebudou moci vídat?

Upírka Victorie touží pomstít milovaného Jamese – chce, aby Edward prožil takovou bolest, jakou způsobil on jí a k tomu má posloužit právě Bella, která se tak ocitá v nebezpečí. Edward je ochoten udělat cokoliv, dokonce i spojit se s Jacobem a ostatními vlkodlaky, aby ji ochránil. A právě zde pramení konflikt milostného trojúhelníku Bella, Jacob, Edward.

tw1

Edwardova nevraživost vůči Jacobovi se vyostřuje a nepřestává žárlit. Jakob však stále věří, že Bella patří k němu a nepřestává o ni usilovat. Je přesvědčen, že právě on jí může nabídnout lidštější lásku než Edward - Bella by se nemusela změnit a nemusela by se loučit s rodinou. Edward, který dokáže číst myšlenky, ví přesně co se Jakobovi honí hlavou a proto velmi nerad svěřuje Bellu pod jeho dohled. Opět se nabízí pohled na Jakobovo krásné vypracované tělo, kterého si tentokrát všimne i Edward, když při pohledu na něj utrousí uštěpačnou poznámku: „Copak on nemá žádné tričko?“. Vzájemná atmosféra na ostří nožů však pro herce nebyla tak úplně snadná. „Je to zábavné, protože před natáčením se s Robertem bavíme a potom je klapka a najednou se musím přenastavit a nesnášet ho. To je výzva“, říká představitel Jakoba Taylor Lautner.

tw2

Ačkoliv film nese název Zatmění, poodkrývá se nám zde také rouška tajemství. Proč Rosalie tolik nenávidí Bellu? Dozvídáme se nejen její příběh ale i příběh Jaspera, který sehraje důležitou roli při souboji s armádou novorozených.

Film však není jen Zatměním – většinou se nese na vlně sarkasmu a humoru. Odehrává se zde mnoho „scének“ s humornými replikami - snaha Bellina otce poučit dceru o intimních záležitostech, drobné vtípky Beliných spolužáků, nebo neustálé špičkování Edwarda s Jacobem.

I přes dominantní téma milostného trojúhelníku se dostane i na finální souboj - Cullenovi se společně s vlkodlaky snaží porazit celou armádu upírů. Alice však najednou ve své vizi uvidí přicházející Volturovi…

Film Zatmění určitě stojí za to vidět, ačkoli je trochu škoda, že nad původní temnější, upírskou atmosférou prvního dílu převládá nyní stokrát omílané téma milostného trojúhelníku.

Režie: David Slade
Scénář: Melissa Rosenberg