Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/i-kultura.cz/www/view.php:1) in /home/www/i-kultura.cz/www/trwebstat.php on line 193

Recenze Nil – Dirty
autor: Stanislav Kotlár | vydáno dne 22. 05. 2011

Abych pravdu řekl, tak tuhle partičku z České Třebové tak nějak sleduji už od jejich prvotiny Demo(n)s, které mi bylo velice sympatické. Potom přišlo lehké zklamání z plnohodnotného debutu The River Spring z roku 2007, které sice obsahovalo skladby z dema, ale produkce byla nějaká mdlá, nevýrazná, což původní syrové verze z Demo(n)s celkem zabilo. A tím u mě upadli do zapomnění.

Když jsem dostal tohle CD k recenzi, tak jsem byl velice potěšen, jako když se po dlouhé době potkáte se starým známým. A přišli zároveň i úplně stejné obavy, jestli si budete rozumět, jestli si budete mít co říci. Při prvním sluchovém kontaktu s novinkou Dirty obavy odezněly a padli jsme si do oka jako za starých časů. Nil hrají na české poměry velice nadprůměrný, příjemný rádiový rock, převelice ovlivněn léty devadesátými. Skladby oplývají řádem, pevnou strukturou, příjemnou kytarovou prací (i když kytary mohly trochu víc „kousat“ to by nebylo vůbec na škodu), ale co bylo u této kapely vždy nejlepší a nejvýraznější, zůstává dodnes, a to fenomenální zpěv Hanky Kosnovské. S klidem můžu říct, že je to jeden z nejlepších hlasů na české scéně. Prostě lahůdka. Jediná nevýhoda (ač ani ne nevýhoda, spíš jen důvod, proč nejsou tak známí, jak by si zasloužili) jsou texty v angličtině. Kdyby byly v češtině, tak by se rozhodně dostalo kapele více pozornosti. Jako já nemám nic proti anglickým textům a tomu, že chce kapela prorazit do světa, ale když se podívám na koncerty, které mají hrát a které hrály, tak moc zahraničních destinací tam nevidím. Popravdě kapela ani nevypadá jak skupinka lidí, kteří se chtějí trmácet v malé dodávce napříč Evropou, takže zaměření na české publikum by nebylo v dalších letech vůbec na škodu. Ale i tak jsem rád, že v českých končinách vzniká velice kvalitní mainstreamový rock a proto si zaslouží hodnocení téměř absolutní.

9,5/10

[Akt. známka: 5,00 / Počet hlasů: 16] 1 2 3 4 5
přečteno 3419x | Informační e-mailVytisknout článek